Tydzień Śniadań – Owsianka z adaptogenami

Tydzień Śniadań - Owsianka - przepis

Owsianka to jedno z najbardziej popularnych śniadań na całym świecie. Zna je praktycznie każdy. Jedni lubią jej konsystencję, inni jej nienawidzą.

Owsianka z adaptogenami? Czym są te adapto coś tam… ?!

Ja swoje owsianki staram się jeść raczej na kolację, co przeczy wielu zasadom zdrowego żywienia oraz powielanym od lat stereotypom.

Bzdurą jest mit, że powinniśmy jeść węglowodany do 13:00, jak i kolejny mit, że węglowodanowe śniadanie jest najzdrowszą opcją. Tak, jest smaczne, ale według systemu Carb Back Loading, który stworzył pan John Kiefer, najzdrowiej dla naszego ciała, szczególnie u osób bardzo aktywnych fizycznie, jest jeść węglowodany na noc. Wiem, że może to być szok dla niektórych, ale tak właśnie jest. W trakcie snu nasze ciało przerobi je na glikogen i następnego dnia, będziemy mieli znacznie więcej energii i siły podczas treningu. Do tego wieczorny spadek energii po węglowodanach jest mile widziany, ponieważ pomoże nam głębiej zasnąć.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym systemie oraz dlaczego takie podejście sprzyja zrzucaniu wagi i budowaniu mięśni, dajcie znać w komentarzach, to zrobię osobny post.

A teraz odnośnie adaptogenów słów kilka.

Jeśli jesteście ciekawi bardziej ukierunkowanych informacji, piszcie do mnie koniecznie, ponieważ tutaj chcę się skupić na przepisie, a nie elaboracie odnośnie regeneracji, spersonalizowanego odżywiania, systemów treningowych, zrzucania wagi i wyciągów roślinnych 😉

Adaptogeny to mocne, lecznicze, substancje i ekstrakty ziołowe.

Pomagają nam się regenerować, wzmacniają układ nerwowy. Są zbawienne w okresie przesileń, w czasie przetrenowania organizmu, zbyt dużej ekspozycji na stres, czy także przy różnego rodzaju zaburzeniach hormonalnych.

Temat kortyzolu, adrenaliny, insuliny i innych bardzo ciekawych kwestii, podejmę w innym wątku. Dzisiaj przedstawię Wam przepis na owsiankę z adaptogenami. Ja zazwyczaj kupowałam sobie sproszkowany korzeń Ashwagandy, Astragalusa i Gotu Koli. Tym razem testuję jednak już gotową mieszankę ziół i zobaczę, jak będę się czuła po dłuższym czasie jej stosowania. W mojej mieszance znajduje się: Trawa Jęczmienna, Baobab, Ashwaganda, Świerzbiec Właściwy, Truphala i matcha.

Tydzień Śniadań - Owsianka -przepis

 

Owsianka – przepis:

  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżeczka Ashwagandy, lub innych adaptogenów
  • 1 miarka odżywki białkowej (ja mam mam izolat białka o smaku czekolady)
  • szczypta cynamonu
  • 1 łyżeczka gorzkiego kakao
  • 1 łyżka nasion chia
  • dowolne świeże owoce (u mnie maliny i kiwi)
  • pół garści orzechów
  • mango
  • kefir

 

Do małego garnka wrzucamy płatki owsiane, ziarna chia, kakao, odżywkę białkową, sproszkowane adaptogeny i zalewamy wodą. Mniej, więcej potrójna ilość wody, względem sypkich produktów w garnku.

Gotujemy wszystko na bardzo małym ogniu przez mniej więcej 10 minut. Uważamy, aby nasza owsianka nie przywarła do dna, bardzo łatwo się przypala.

Podanie:

Gotową owsiankę przekładamy do miseczki. Na górę wylewam mus ze zblendowanego mango, wykładam ulubione świeże owoce i posypuję orzechami,

 

GOTOWE W 10 MINUT!

 

A jeśli jesteś ciekawy innych przepisów z tygodnia śniadań, ZAPRASZAM TUTAJ. 

 

KOLOROWEGO DNIA KOCHANI!

Zostań ze mną