Tydzień Śniadań – Pancakes z ricottą i owocami

Breakfast Week - Pancakes

Oj już wczoraj Wam pisałam, że ten tydzień będzie smaczny. Mówiłam również, że każdy znajdzie coś dla siebie. Nie kłamałam ;)…

Wczoraj przemawiała przeze mnie Martyna – trener, dziś zdecydowanie Martyna – łasuch

Oczywiście więcej będzie tych fit przepisów, ale wiem, że mnóstwo osób kocha naleśniki i klasyczne amerykańskie pancakes. Moje może klasyczne nie będą, bo do środka dodamy troszkę ricotty, przez co ich konsystencja także troszkę bardziej przypomina racuchy, ale są naprawdę pyszne!

Jeśli lubicie słodkie, wolne śniadania pełne rozpusty, to jest to propozycja dla Was. Polecam jedynie ten typ śniadania serwować sobie jeden, max dwa razy w tygodniu, by samemu nie zamienić się w puszystego naleśnika ;).

 

KONIEC ANTYREKLAMY! Czas na przepis!

 

Tydzień śniadań - Pancakes

 

Pancakes – przepis:

  • 1 jajko
  • 180 gramów mąki pszennej
  • masło roztopione – około 60 gramów
  • mleko 250 – 300 ml (ja daję mleko ryżowe, ale możecie użyć także krowiego)
  • proszek do pieczenia – 3 lekko czubate łyżeczki
  • esencja waniliowa – łyżeczka
  • 50 gramów erytrytolu (jeśli chcecie zrobić wersję trochę bardziej fit) lub cukru pudru
  • sól – 1/2 łyżeczki
  • sera ricotta – 1 opakowanie
  • opakowanie malin (ja użyłam mrożonych)
  • opakowanie jeżyn (także używałam mrożonych)
  • miód lub syrop klonowy do wykończenia

 

Najpierw możemy zacząć od przygotowania sosu. Owoce wrzucamy na patelnię, razem z kilkoma łyżkami wody, łyżeczką czubatą erytrytolu, lub cukru i mieszamy. Czekamy, aż owoce pod wpływem temperatury puszczą soki. Kiedy sos odrobinę odparuje i zgęstnieje, odstawiamy go na bok.

Następnie w dużej misce łączę ze sobą wszystkie suche składnik: mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier. Łączę je etapowo z mlekiem.

Kiedy masa jest już dobrze rozprowadzona, dodaję roztopione masło, jajko, 3 łyżki sera ricotta oraz esencję waniliową. Na tym etapie, przed smażeniem, możecie dodać kilka garści borówek amerykańskich, jeśli macie dostęp do świeżych. Poważnie robią robotę!

Następnie rozgrzewamy mocno patelnię z odrobiną masła. Najlepiej, jeśli mamy specjalną patelnię do pancakes, jest mała i w sam raz na jednego naleśnika. Jeśli jednak jej nie posiadacie, spokojnie wyjdą też piękne na zwykłej patelni.

Niektórzy czekają przed smażeniem około 30 minut, by masa sobie odleżała i lepiej się połączyła. Ja szczerze mówiąc, nie zauważyłam wielkiej różnicy w tej materii, więc jeśli mam czas to z przyzwoitości czekam, by wygłuszyć sumienie, a jeśli mi się spieszy to smażę od razu.

Smażymy na złoto z obu stron.

Podanie:

Ja na 2-3 pankejki kładę dużą łyżkę ricotty, polewam sosem owocowym i owocami oraz odrobiną miodu. Można także zjeść je z bekonem, jajkiem sadzonym i syropem klonowym. Wiem, że brzmi absurdalnie, ale ten amerykański przysmak jest poważnie NIE-Z-TEJ-ZIEMI! Polecam w ramach cheatmela 😉

 

Tydzień śniadań, pancakes - przepis

 

A jeśli jesteś ciekawy moich innych przepisów z tygodnia śniadań, ZAPRASZAM TUTAJ…

 

SMACZNEGO KOCHANI!

Zostań ze mną